... vše o fyzikálním praktiku najdete právě na těchto stránkách
UK • MFF • KVOF
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze | Poslední revize Obě strany příští revize | ||
zadani:432 [13.09.2022 12:37] Hanzal Vojtěch RNDr. [Pracovní úkol] |
zadani:432 [13.09.2022 12:55] Hanzal Vojtěch RNDr. [Literatura] |
||
---|---|---|---|
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
- Uvědomte si, že údaje na obrazovce řídícího panelu elektrolyzéru zobrazující napětí a proud jsou získané čtyřbodovou metodou, nezohledňují tedy napěťové a v důsledku toho i výkonnostní ztráty na kabelech. Pomocí měřiče spotřeby energie v síti určete, kolik energie by bylo potřeba na výrobu 1 kg H2 při 60 °C a proudu 25 A v případě následujícího realistického scénáře: //Čerpací stanice napájená z obnovitelných zdrojů si prostřednictvím PEM-WE vyrábí H2 pro vodíkové automobily. PEM-WE je dostatečně velký, aby se sám svým chodem ohřál na operační teplotu 60 °C, kterou si pak reguluje intenzitou průtoku vody. Jeho voltampérová charakteristika je shodná s Vámi měřeným systémem, je však nutno uvažovat spotřebu vodní pumpy, řídícího rozhraní a výkonové ztráty na kabeláži.// | - Uvědomte si, že údaje na obrazovce řídícího panelu elektrolyzéru zobrazující napětí a proud jsou získané čtyřbodovou metodou, nezohledňují tedy napěťové a v důsledku toho i výkonnostní ztráty na kabelech. Pomocí měřiče spotřeby energie v síti určete, kolik energie by bylo potřeba na výrobu 1 kg H2 při 60 °C a proudu 25 A v případě následujícího realistického scénáře: //Čerpací stanice napájená z obnovitelných zdrojů si prostřednictvím PEM-WE vyrábí H2 pro vodíkové automobily. PEM-WE je dostatečně velký, aby se sám svým chodem ohřál na operační teplotu 60 °C, kterou si pak reguluje intenzitou průtoku vody. Jeho voltampérová charakteristika je shodná s Vámi měřeným systémem, je však nutno uvažovat spotřebu vodní pumpy, řídícího rozhraní a výkonové ztráty na kabeláži.// | ||
- Vyčíslete kolik by stálo dotankování vodíkového automobilu Hyundai Nexo na dojezd 100 km, jestliže na stlačení vodíku na požadovaných 700 bar se spotřebuje 3 kWh na kilogram H2. Energii na výrobu H2 uvažujte podle realistického scénáře z bodu 6. Porovnejte cenu dotankování na 100 km dojezd s modelem Tucson s konvenčním spalovacím motorem. Vyhodnoťte, jestli je již vodíková doprava cenově porovnatelná a perspektivní. | - Vyčíslete kolik by stálo dotankování vodíkového automobilu Hyundai Nexo na dojezd 100 km, jestliže na stlačení vodíku na požadovaných 700 bar se spotřebuje 3 kWh na kilogram H2. Energii na výrobu H2 uvažujte podle realistického scénáře z bodu 6. Porovnejte cenu dotankování na 100 km dojezd s modelem Tucson s konvenčním spalovacím motorem. Vyhodnoťte, jestli je již vodíková doprava cenově porovnatelná a perspektivní. | ||
- | ===== Literatura ===== | + | ===== Užitečné informace ===== |
+ | {{:zadani:elektrolyzer1.png?800|}} | ||