... vše o fyzikálním praktiku najdete právě na těchto stránkách
UK • MFF • KVOF
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
zadani:332 [29.01.2016 13:23] Kudrnová Hana Mgr. |
zadani:332 [29.01.2016 14:15] (aktuální) Kudrnová Hana Mgr. |
||
---|---|---|---|
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
+ | V praktiku je k disposici optická stavebnice, obsahující odrazovou mřížku, 2 nastavitelné štěrbiny, 2 dutá zrcadla, zdroj a detektor světla. S těmito optickými prvky lze sestavit např. monochromátor v tzv. uspořádání Czerny-Turner. | ||
+ | Úloha předpokládá, že student si sám vyhledá a nastuduje vhodnou literaturu. Před zápisem na měření student přinese návh na uspořádání aparatury a také svůj návrh na znění pracovních úkolů. Náplní úlohy bude nejen sestavení monochromátoru, ale i ověření jeho funkce, případně proměření jeho parametrů. | ||
- | Úloha nabízí využití vlastní tvůrčí invence studenta. | + | **O úlohu se student může zajímat až po absolvování nejméně poloviny běžných úloh. Pro stanovení termínu měření a schválení pracovních úkolů je třeba včasná předchozí domluva s vedoucí praktika.** |
- | V praktiku je k disposici optická stavebnice. Na té je možno sestavit různá uspořádání | + | //** Poznámka: ** |
- | optických elementů, které by umožnily proměřit: | + | Bude-li referát ohodnocen 18 - 20 body, bude toto měření počítáno za dvě úlohy. |
- | - ohniskové vzdálenosti rozptylky | + | // |
- | - ohniskové vzdálenosti válcové čočky | + | |
- | - vlastnosti teleskopu | + | |
- | - parametry lupy | + | |
- | - ohniskové délky sférických zrcadel | + | |
- | - astigmatickou vadu | + | |
- | - barevnou vadu. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | Možno navrhnout modelování krátkozrakosti a dalekozrakosti a jejich korekce, či přijít s | + | |
- | vlastním nápadem měření z **geometrické optiky**, lišící se od úlohy [[302|č.2]]. | + | |
- | + | ||
- | Úloha předpokládá, že student přijde s návrhem uspořádání a náplně měření. Prodiskutuje jej | + | |
- | s vedením praktika. Pak úlohu sestaví, proměří a zpracuje. Náplň by měla časově pokrýt | + | |
- | rozsah předmětu NOFY028. Úloha pak bude hodnocena za dvě běžné úlohy. | + | |
- | + | ||
- | **Zajímat se o ni však může student až po absolvování nejméně poloviny běžných úloh a | + | |
- | po předchozí diskusi s vedením praktika.** | + | |