... vše o fyzikálním praktiku najdete právě na těchto stránkách
UK • MFF • KVOF
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
zadani:213 [29.08.2014 11:16] liptakj |
zadani:213 [29.08.2014 14:33] (aktuální) liptakj [Pokyny k měření] |
||
---|---|---|---|
Řádek 7: | Řádek 7: | ||
- Naměřené kapacity porovnejte s teoretickými hodnotami pro ideální deskový kondenzátor a stanovte kapacitu okrajového pole jako funkci vzdálenosti elektrod. | - Naměřené kapacity porovnejte s teoretickými hodnotami pro ideální deskový kondenzátor a stanovte kapacitu okrajového pole jako funkci vzdálenosti elektrod. | ||
- Z naměřených hodnot stanovte permitivitu vzduchu a porovnejte ji s permitivitou vakua. | - Z naměřených hodnot stanovte permitivitu vzduchu a porovnejte ji s permitivitou vakua. | ||
- | - Určete odpovídající Zenerovo napětí //U<sub>Z</sub>//. | + | - Stanovte kapacitu deskového kondenzátoru zcela vyplněného dielektrikem (vzorky 1-3) a určete jejich relativní permitivitu. |
- | - Zakreslete do V-A charakteristiky zatěžovací přímku pro napětí zdroje //U<sub>1</sub>// = -9~V a~proud //I// = 400~mA. | + | - Pro vzorky 3-7 měřte kapacitu deskového kondenzátoru v závislosti na vzdálenosti elektrod neboli tloušťce dielektika (vzduchové mezery mezi jednotlivými deskami pro jednoduchost zanedbáme. |
- | - Sestavte stabilizátor napětí a ověřte jeho funkci. | + | - Změřte kapacitu částečně vyplněného deskového kondenzátoru a stanovte permitivitu dielektrika. |
- | + | - Změřte kapacitu deskového kondenzátoru vyplněného dielektrikem se vzduchovou mezerou a stanovte permitivitu dielektrika. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | ===== Pokyny k měření ===== | + | |
- | + | ||
- | - Vakuová dioda (EZ 81): 0 < E0 < 30 V. | + | |
- | - Stabilizátor napětí: KZ~703, //I// = 500~mA, vstupní napětí //U<sub>1</sub>// = -9~V (až -12~V) | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | {{211.png}} | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||